Το ΤΑΙΠΕΔ προκηρύσσει εντός των επόμενων εβδομάδων τους πρώτους διαγωνισμούς προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.Πληροφορίες μιλούν για μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες αλλά και από ελληνικούς κατασκευαστικούς και ενεργειακούς ομίλους.
Έντονο ενδιαφέρον ιδίως για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει δείξει ο αμερικανικός παράγοντας, με τον πρεσβευτή των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, να αναγγέλλει ουσιαστικά και τη συμμετοχή του κυβερνητικού οργανισμού αναπτυξιακής χρηματοδότησης (DFC) με αμερικανικά επενδυτικά σχήματα στη διεκδίκηση της συγκεκριμένης υποδομής. Σύμφωνα με τα Νέα, η Ουάσιγκτον θέλει να αναδείξει γεωστρατηγικά τον Έβρο καθώς χρησιμοποιεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, ενώ στηρίζει τα ενεργειακά έργα του FSRU, του ολοκληρωμένου αγωγού TAP και του υπό κατασκευή αγωγού IGB στο πλαίσιο της πολιτικής τής διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών.
Για τον διαγωνισμό της Αλεξανδρούπολης εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση ώστε η διαχείριση εκτάσεων της ΓΑΙΟΣΕ που βρίσκονται στο λιμάνι αυτό να μεταφερθεί στον νέο επενδυτή.
Στην Καβάλα η υποπαραχώρηση αφορά τον εμπορευματικό λιμένα Φίλιππος Β’ στη Νέα Καρβάλη. Βρίσκεται 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας και οι υποδομές του μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μ. και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.
Η Ηγουμενίτσα έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία και αποτελεί την πύλη εισόδου και εξόδου με την Ιταλία. Ο οργανισμός ελέγχει και τρεις γειτονικές μαρίνες. Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον έλεγχο της δραστηριότητας σε ό,τι αφορά τις γραμμές με την Ιταλία, τις οποίες ούτως ή άλλως χρησιμοποιεί.
Ετησίως διακινούνται 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 250.000 φορτηγά. Κύριες συνδέσεις του λιμένα είναι οι ιταλικοί λιμένες Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα, καθώς και η νήσος της Κέρκυρας. Εκτείνεται σε χερσαία ζώνη 210 στρεμμάτων (130 στρ. χερσαία λιμενική ζώνη και 80 στρ. χώροι στάθμευσης και λοιποί βοηθητικοί χώροι).(πηγή)
Έντονο ενδιαφέρον ιδίως για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει δείξει ο αμερικανικός παράγοντας, με τον πρεσβευτή των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, να αναγγέλλει ουσιαστικά και τη συμμετοχή του κυβερνητικού οργανισμού αναπτυξιακής χρηματοδότησης (DFC) με αμερικανικά επενδυτικά σχήματα στη διεκδίκηση της συγκεκριμένης υποδομής. Σύμφωνα με τα Νέα, η Ουάσιγκτον θέλει να αναδείξει γεωστρατηγικά τον Έβρο καθώς χρησιμοποιεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, ενώ στηρίζει τα ενεργειακά έργα του FSRU, του ολοκληρωμένου αγωγού TAP και του υπό κατασκευή αγωγού IGB στο πλαίσιο της πολιτικής τής διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών.
Για τον διαγωνισμό της Αλεξανδρούπολης εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση ώστε η διαχείριση εκτάσεων της ΓΑΙΟΣΕ που βρίσκονται στο λιμάνι αυτό να μεταφερθεί στον νέο επενδυτή.
Στην Καβάλα η υποπαραχώρηση αφορά τον εμπορευματικό λιμένα Φίλιππος Β’ στη Νέα Καρβάλη. Βρίσκεται 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας και οι υποδομές του μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μ. και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.
Η Ηγουμενίτσα έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία και αποτελεί την πύλη εισόδου και εξόδου με την Ιταλία. Ο οργανισμός ελέγχει και τρεις γειτονικές μαρίνες. Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον έλεγχο της δραστηριότητας σε ό,τι αφορά τις γραμμές με την Ιταλία, τις οποίες ούτως ή άλλως χρησιμοποιεί.
Ετησίως διακινούνται 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 250.000 φορτηγά. Κύριες συνδέσεις του λιμένα είναι οι ιταλικοί λιμένες Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα, καθώς και η νήσος της Κέρκυρας. Εκτείνεται σε χερσαία ζώνη 210 στρεμμάτων (130 στρ. χερσαία λιμενική ζώνη και 80 στρ. χώροι στάθμευσης και λοιποί βοηθητικοί χώροι).(πηγή)
ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ, ΟΙ 'ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ' ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΑ ΚΕΡΔΗ.....ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΟΜΩΣ???
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΕΞΑΛΛΟΥ Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.....
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0